Hjälp med innehållsmarknadsföring - content marketing | Happy Brother
21945
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21945,page-child,parent-pageid-20273,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.1,popup-menu-slide-from-left,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Innehållsmarknadsföring

Det vill säga att vi berättar historier som berör och samtidigt delar med oss av kunskap som berikar. Du skall besvara din målgrupps funderingar och frågor och ge dem tillräckligt många skäl att ta kontakt med dig.

Den stora utveckling vi sett på senare år inom det digitala har gjort att vi har en uppsjö av kanaler och möjligheter att nå ut med vårt innehåll. Vi i västvärlden blir dagligen matad med ca 3000 kommersiella budskap. Det skapar en mängd utmaningar, exempelvis är det inte längre självklart att veta vart i köpprocessen som kunden möter ditt innehåll. Det nya landskapet kräver strategi, planering och analys.

Det finns många skäl till varför världens ledande varumärken använder innehåll (content marketing) för att vinna affärer och skapa lojala kunder. Traditionell reklam tappar allt mer mark mot de innehållsrika budskap som intresserar och engagerar. Vi söker många gånger bekräftelse på den egna magkänslan vi behöver för att fatta ett köpbeslut. Med andra ord äger din kund köpprocessen idag. Det handlar om med vilket innehåll du möter upp.

Marknaden sitter på makten. Du som företagare eller organisation är idag tvungen att anpassa dig till vad målgruppen är ute efter, då de själva styr var och när de hämtar sin information. Här kommer innehållsmarknadsföringen in som ett kraftfullt och nödvändigt verktyg.

Vi hjälper dig inte enbart med att skapa innehåll utan även publicera på bästa sätt utifrån varje situation. Den gemensamma nämnaren för alla kanaler är att engagera och konvertera för att skapa effekt och resultat.

Hur skapar man content?

01.

För att få människor att engagera sig så måste du börja med att lyssna av din målgrupp. Därefter sätter du en plan med effektmål.

02.

Producera innehåll, utveckla koncept och kampanjer som engagerar din mottagare och anpassa dem efter den plattform målgruppen finns på.

03.

Ge ditt varumärke en social närvaro som engagerar och bygger en lojal publik genom dialog. Fört efter att besökaren fått ett innehåll så kommer konverteringen.

04.

Eftersom du är datadriven så kan du analysera allt som sker. All information är viktig oavsett om vi ska analysera din kund, din bransch eller din verksamhet.

Kontakta oss